Den lilla boven!

Honkatten vi har "Kira" har gått och blivit en aning för rund=/...ånej inga bebisar på väg!
Hon små äter!
Vem sjutton har hon lärt sig det av?
I viket fall....
Vi har under lång tid dragit ner på hennes mat.
Men vi har 2 katter, vad gör då honan, listig som en räv är denna fröken, hon stjäl mat från den andra katten "Pelle"! Fyndigt!
Vi har provat 2 olika sorters dietmat på henne nu, den första sorten vägrade hon äta, men hahaha där gick hon bet, jag tyckte det inte gjorde något om hon var utan, så glo du i skålen tänkte jag..gör ju inget om du tappar ett o annat hekto=)..så efter ca 3-4 dagar tog hon så tillslut lite mat och såg något dyster ut=).
Denna sort vi köpte nu, vill hon inte heller så gärna ha...och Pelle får ju den vanliga då han är rätt slank...
Så den lilla rara smartingen har kommit på att det går utmärkt att hoppa upp på bänken och roffa åt sig hans mat!
Då hjälper det ju verkligen med svindyr diet kost va!
Vi passar på henne så gott det går, för då vi lägger upp mat så väntar hon på att vi vänder ryggen till...hehe! snabbt som sjutton dyker hon ner i skålen och stjäl hans mat! Kattf-n=).
Nu har hon även börja småbita Pelle för hon är sotis på han och hans vanliga mat, stackarn=(.
Ska därför rådfråga expert imorgon då jag åker till stan med sonen S "besök hos tandreglering" för hon går ju då rakt inte ner i vikt av detta!
Men söt är hon och man kan inte låta bli att le åt hennes listiga verk=).




Ha en underbar kväll! Kram!


Kommentarer
Postat av: Lillan

God morgon! Ja min doltor sa jag kunde få tillbaka min struliga mens men jag hade ju hoppats den inte skulle komma!

2009-04-22 @ 05:22:09
URL: http://lillanslilla.blogg.se/
Postat av: Ulla

En hungrig katt och en hungrig människa är ganska lika L

2009-04-22 @ 07:16:57
URL: http://ulla67.blogg.se/
Postat av: Sandra

Haha hon är så "ful" lilla Kira, tjyyyyv ;) Stackars Pelle som blir misshandlad av henne bara :( Men Kira måste ju ner i vikt till "Miss Katt 2009" ;D

2009-04-24 @ 10:11:41
URL: http://sandrajjj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0